Web Sitesi Yaparken Web Sayfalarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Her işletmenin, başarılı olmak için bir web sitesine ihtiyacı olduğu bilinen bir gerçektir. Bir çoğu için, bununla yüzleşmek zordur, çünkü birçok insan basitçe kendileri inşa etme becerisine sahip değildir. Elbette sizin için bunu yapmak için bir geliştiriciye ödeme yapma ve sitenizi uygun içerikle yüklemek için serbest çalışanlara (freelancer )ödeme seçeneğiniz vardır. Bu hizmetlerle ilişkili maliyetler, bu seçeneği birçok yeni başlangıç ??ve küçük işletme sahibi için erişilemez durumda tutar. Ancak, insanlar bunu kendileri için yapsa bile, web siteleri başarısız olmaya devam ediyor. Öncelikle insanlar, başlangıçta neye ihtiyaç duyduklarını gerçekten bilmedikleri için.

Konunun gerçeği, başarılı bir web sitesi oluşturma ile ilgili çalışmanın önceden yapılması gerektiğidir. Bir web sitesi oluşturmaya başlamadan önce veya sizin için bir tane oluşturmaya başlamadan önce alınması gereken 10 adım vardır. Zaten bir web siteniz varsa, izleyeceğiniz bilgiler web sitenizin olabildiğince başarılı olmadığını anlamanıza yardımcı olabilir.

Her iki durumda da, sadece aşağıdaki adımları gözden geçirerek, web sitenizin sizin için gerektiği gibi çalışmasını sağlamaya çalışırken kendinize zaman, para ve hayal kırıklığı yaratabilirsiniz.

 

  1. Adım - Strateji:

İlk adım, insanların çoğu zaman en çok mücadele ettikleri, ancak bunu geçtikten sonra, yapılması gereken her şeyin temelini oluşturacak muhteşem bir stratejiye sahip olacaksınız.

İnsanların karşılaştığı temel bir sorun, başlangıçta ne istediklerini bilmedikleridir. Bir web sitesine ihtiyaçları olduğunu biliyorlar ve web sitesinin hangi amaçla sunulması gerektiği konusunda mutlaka bir fikirleri var. Ancak, kendileri ve işleriyle ilgili dünyaya göstermeyi istedikleri şeyi haritalandırma zamanını göze almalılar. Web sitenizi oluşturmaya başlamadan önce bunu yapmanız zorunludur.

Tüm bunların amacı, başarılı bir web sitesi oluşturmaktır. Bunu yapabilmek için, kim olduğunuzu, tutku duyduğunuz şeyleri ve işinizin temel değerlerini anlamak için biraz zaman ayırmanız gerekecektir. Kim olduğunu bilmiyorsan, neyi yaratman gerektiğini nasıl bileceksiniz ? Bir web sitesi oluşturduğunuzda, müşterilerinize ve / veya bu siteye gelen ziyaretçilere bir mesaj gönderiyorsunuz. Bu mesajın açık ve profesyonel olup olmadığı ya da kafa karıştırıcı ve karışık olarak karşımıza çıkması size kalmış. İşte bu yüzden başarılı bir web sitesi stratejisi ile uygulamaya başlamanız çok önemlidir.

  1. Adım: Müşteri Ziyaretleri

 

İşletmenizin ve / veya web sitenizin temel alması gereken temel değerleri oluşturduktan ve siteyi ziyaret eden kullanıcılara hangi iletiyi göstermek istediğinizi biliyorsanız, sitenizin neleri içermesi gerektiğini düşünmeye başlayabilirsiniz. Şimdi, sitenize giriş yaparken insanlara ne tür bir yolculuğa çıktığınızı düşünmeye başlama zamanı. Her şeyden önce, ana sayfanıza geldiğinde ziyaretçilerin ilk izleniminin ne olacağını düşünmek isteyeceksiniz. Sonuçta, ilk izlenimler her zaman çok önemli  değil midir? Bu nedenle, web sitenizi planlarken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli detaylardan biridir. Yine, bu, web siteniz aracılığıyla insanlarla iletişim kurmaya karar verdiğiniz tek bir mesaja dayanmalıdır.

Tüm bunların önemli bir yönü, sitenize en uygun ziyaretçinin kim olacağı hakkında net bir fikre sahip olmaktır. Ürününüzden veya hizmetinizden en çok yararlanacak kesim kim? Sitenize eklediğiniz birçok şey, bu sorunun yanıtına dayanacaktır. Örneğin, istatistikler genç erkeklerin ve kadınların YouTube videolarını izlerken zamanlarının büyük bir kısmını geçirdiğini göstermektedir. Bu, hedef kitlenizin öncelikli olarak daha genç tüketicilerden oluşması durumunda, sitenizde yazılı içerikten daha fazla video eklediyseniz bunları sitenizle daha iyi etkileşime geçirebilmeniz anlamına gelebilir. Diğer bir deyişle, birincil ziyaretçilerinizin sitenizde daha uzun süre kalmasını sağlayacak zevklerin neler olacağını düşünmeniz gerekir. Bu, sitenizi oluştururken eklemek istediğiniz içerik türünü belirler.

Tüm yol boyunca, web sitenizin stratejisinin temeli olduğu için ilk mesajınızı aklınızda bulundurmalısınız. İnsanların sitenizden nasıl geçmesini istediğinizi ve her dönüşte ne gibi bir izlenim yarattığınızı düşünmek istersiniz. Sayfadan sayfaya giderken, şirketinizin ve markanızın neyle ilgili olduğuna dair net bir mesaj mı gönderiyorsunuz? Kullanıcınızın siteyi dolaşmasını kolaylaştıracak hangi sayfalar eklenmeli? Satın almaları için ayarlanan sayfalara zahmetsizce yollarını bulabilmeli. Sitede kalmak, etkileşimde bulunmak ve satın almak için hangi içeriğin daha fazla olmasını sağlar? Bunlar, web sitenizi oluşturmak için ilerlemeden önce kendinize sormanız gereken sorulardır.

  1. Adım: Site Haritaları

Web sitenizi planlarken ve kullanıcı deneyimini düşündüğünüzde, dahil etmek istediğiniz tüm sayfaları haritalamaya başlamak istersiniz. Sitenizde hangi sayfaların en iyi olacağını düşündüğünüze dair genel bir fikre sahip olmanız muhtemeldir, ancak aslında kağıda yazı yazıp çizim yapmak, hangi sayfaların oluşturulması gerektiğine dair kuş bakışı elde etmenize yardımcı olacaktır. Web sitenizin nasıl kaydırılacağı konusunda size resimsel bir görünüm vermek için Paint gibi programları her zaman kullanabilirsiniz, ancak kağıda yazmak ve işleri daha canlı hale getirmek için bir çizim yapmakla ilgili bir şeyler vardır.

Site sayfanızı sayfaya göre nasıl oluşturacağınızı belirlemek için bir zihin haritası veya akış şeması oluşturmanız önerilir. Tabii ki bir defter parçasından peçeteye kadar her şeyle ilgili bir zihin haritası çizebilirsiniz, ancak fikirlerinizi saklamak için bilgisayarı kullanmaktan hoşlanıyorsanız, denemek isteyebileceğiniz harika bir zihin haritalama yazılımıdır. XMind (www.xmind.net). Microsoft Word'ün en son sürümleri gibi çoğu sözcük işleme programında akış çizelgeleri oluşturmanıza olanak tanıyan özellikleri de bulabilirsiniz.

Sitenizi haritalandırma konusunda ne kadar önemli olursanız olun, en üst düzeydeki menünüzdeki ana kategorilerin ne olacağını öğrenerek başlamak istersiniz. Ardından, web sitenizin her bölümüne hangi sayfaların dahil edilmesi gerektiğini dikkatlice araştırmaya başlayın. Sitenizi haritalandırırken, her aşamada kullanıcı deneyiminin ne olacağını ve ihtiyaç duydukları şeyi kolayca bulabileceklerini düşünmek için zaman ayırdığınızdan emin olun.

  1. Adım: Çerçevelendirme

 

Yapacağınız bir sonraki adım sitenizi çerçevelendirmek ile oluşturmaya başlamaktır. İnsanlar genellikle bu eylem adımında sorun yaşıyorlar, ancak bunun anahtarı basit tutmak. Web sitenizdeki her sayfanın bir hedefi olmalıdır. Bu, kullanıcı veya ziyaretçinin siteyi gezerken kafası karışmasını engeller. Şaşkın bir tüketicinin satın almadığını unutmayın. Bu nedenle, kullanıcının ihtiyaç duydukları şeyi bulabilmesi ve ürününüzü veya hizmetinizi satın almak için hareket etmelerini kolaylaştıracak şekilde her sayfanın ayarlanması gerekir.

  1. Adım: İçerik

 

Web sitenizi oluştururken sağladığınız içerik, yalnızca sitenize daha fazla kullanıcı getirmeyecek, aynı zamanda daha uzun süre kalmasına ve markanızla daha fazla etkileşime girmesine neden olacaktır. Bu, kullanıcıların Google gibi arama motorlarında sitenizi daha iyi sıralayabilmelerinin yanı sıra daha fazla satın alma konusunda da oldukça önemlidir. Ayrıca, sağladığınız içerik, işletmenizin daha iyi öne çıkmasına ve kendinizi pazarınızda bir otorite olarak oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Yine, kullanıcınızın kim olduğuna ve ne tür içerikten hoşlanacağına yakından dikkat etmek isteyeceksiniz. Çoğu durumda yazılı içerik, resim ve video karışımına sahip olmak iyidir. Web sitenizi ve içeriğinizi planlarken, ne sağladığınızın, insanlara göndermeye çalıştığınız mesaja ve genel markanızın neyle ilgili olduğuna bağlı olup olmadığını incelemek için zaman ayırın.

“İçerik etkili bir web varlığının kalbidir. İster bir perakendeci, ister bir medya sitesi veya bir sosyal başlangıç sitesi ??olun, kullanıcıları cezbedecek ve çekecek ilgi çekici, güncel ve alakalı içerikler. İçeriğiniz doğru değilse, müşterileriniz bunu umduğunuz şekilde kullanmayacaktır. ”

 

  1. Adım: Tasarım

 

Tasarım, web sitesi stratejinizin önemli bir parçasıdır, ancak insanlar bu konuya çok fazla önem verir ve diğer önemli alanlarda yeterli değildir. Birçok durumda, insanlar web sitesi tasarımlarının onları geri tutan bir şey olmasına izin veriyor. Web sitesi tasarımı aslında oldukça basittir. İnsanlar görsel olarak çekici olan şeylere içgüdüsel olarak çekilir. Bu nedenle amaç budur. Kullanıcıların web sitenizi ziyaret etmesini ve mümkün olduğunca uzun süre kalmasını sağlamak için bir tasarım seçmek istersiniz. Bu kadar. Bunun dışında, tasarımınızın markanızla ve sitenizde iletişim kurduğunuz genel mesajla tutarlı kalmasını sağlamanız yeterlidir. Bunlar, 1. ve 2. Adımda zaten çalıştığınız şeylerdir.

Adım 7: Sistemler

 

Web sitenizin işlevselliğinin, kullanıcıların markanızı nasıl gördüğünü doğrudan etkileyeceğini daima unutmayın. Web siteniz iyi organize edilmediyse veya gezinmek kolay değilse, insanlar genel olarak işletmenizle ilgili kötü bir izlenime sahip olacaklardır. Kullanıcılarınıza çok profesyonel ve güvenilir görünmek istiyorsunuz ve bu nedenle sitenizde belirlediğiniz sistemler web sitenizin stratejisinin önemli bir parçası olmalıdır. Kullanacağınız alışveriş sepetini, e-posta otomatik yanıtlayıcısını ve uyguladığınız pazarlama sistemlerini dikkatlice değerlendirmek için zaman ayırın.

 

Adım 8: Hata Testi

 

Başkalarının söylediğine güvenme. Web sitenizi ve işlevselliğini test etmek için biraz zaman ayırın. İlk trafik akışını göndermeden önce, müşterilerinizin sitenizde gezinmeye çalışırken hangi sorunları yaşayacağını ilk elden bilmek istersiniz.

İstediğiniz en son şey, web sitenize iyi hedeflenmiş bir trafik göndermek için iyi para ödemenizdir. Açıkça, kullanıcıları sitenize gönderilmeden önce sitenize göndermek, işletmeniz için iyi bir web sitesi stratejisi değildir. Her şeyin doğru olduğundan emin olmak için zaman harcayın ve mesajınız trafiğe gönderilmeden önce tutarlı olsun veya bu noktaya kadar olan her şey işe yaramaz olacaktır.

  1. Adım: Analytics

 

Bu aşamaya geldiğinizde, web siteniz çalışır durumda ve umarım iyi iş çıkarır. Şirketinizin nasıl temsil edildiğini ve kullanıcıların içeriğinizi nasıl değerli bulduğuna dair tutarlı olsaydınız, hem siz hem de müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılayan başarılı bir web sitesine sahip olmanın yolunda olacaksınız. Ama senin işin orada bitmiyor. Aslında, bir şekilde, sadece daha yeni başladı. Ancak, şu ana kadar bir şeyler ayarladıysanız, siteye şimdi ve sonra bazı küçük düzeltmeler yapmaktan çok daha fazla endişelenmenize gerek yok.

Analytics'i kullanmak, işletmenizin büyümesine yardımcı olmanın harika bir yoludur. Birçok kullanıcı, ziyaretçilerin en çok tıkladığı düğmeler, en çok trafiğin nereden geldiği ve insanların sitede ne kadar zaman geçirdiğini görmek için Google Analytics gibi hizmetleri kullanabileceklerini fark etmemektedir. Bu üzücü çünkü bu tür hizmetlerden aldığınız veriler çok değerli bir varlık olabilir. Bu veriler, yalnızca daha fazla hedefli trafik getirmekle kalmaz, aynı zamanda kullanıcının deneyimini daha zevkli hale getirmesini ve sonuç olarak harika ürünlerinizden ve / veya hizmetlerinden yararlanabilmeniz için daha fazla kullanıcı edinmesini sağlamak için sitenizde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi anlamanıza yardımcı olur.

Adım 10: Bölerek Test

Web siteniz hakkında değerli veriler elde etmenin bir başka harika yolu, bölümler halinde test yapmaktır. İlk başladığınızda web sitenizin mükemmel olması gerekmediğini unutmamak önemlidir. Bu anahtar çünkü birçok insanın ilerlemesini engelleyen şey. Daha önce belirtildiği gibi, web sitenizin stratejisine ve markanızın nasıl temsil edilmesini istediğinize önemli miktarda zaman ayırmalısınız. Web sitenizi planlarken, iyi bir zaman harcayarak zaman kaybettirmelisiniz, ancak mükemmeliyetçiliğin ilerleme yolunda zarar vermesine izin vermeyin.

Sitenizi geliştirdikten sonra, farklı başlıklar, video başlıkları, düğme renkleri vb. Kullanarak sayfalarınızın test varyasyonlarını bölmeye başlayabilirsiniz. Bir sayfadaki ufak bir değişikliğin, web sitenizin aldığı etkileşim, katılım ve satın almaların miktarında önemli bir fark yaratabileceği unutmayalım. Bu yüzden sayfalarınızı test etmek çok önemlidir.

Çok Satan Çözümlerimiz

Harika Çözümlerimiz